Kitchen

Szybkie keto placki serowe z avokado

W ostatnim czasie odwiedziłam swoją kuchnię nieco na dłużej niż zwykle i tym sposobem powstały ketogeniczne placki serowe z avokado. Do przygotowania ich potrzebujemy jedynie kilku minut, a efekty smakowe przechodzą najśmielsze oczekiwania 😉

Ketogeniczne, ponieważ w podziale makro składają się głownie z tłuszczów i białka, natomiast węglowodany pochodzące z avokado występują w bardzo niewielkich ilościach. Na codzień staram się trzymać dietę o niskim indeksie glikemicznym, dlatego eksperymentując w kuchni coraz częściej stawiam na wysokotłuszczowe przekąski. Mam ogromną słabość do żółtego sera w każdej postaci, więc stał się on dla mnie głównym składnikiem każdej potrawy 😉

Pomijając aspekty dietetyczne owe placki świetnie nadadzą się jako niebanalna przystawka imprezowa czy też po prostu główny posiłek z powodu swojej wysokiej kaloryczności.

Ale spokojnie, kalorie nie są takie złe jak je malują 😉 Wystarczy trzymać się dziennego limitu i pilnować ładunku glikemicznego, a dzięki temu można bezkarnie pozwolić sobie na wiele wyśmienitych potraw.

 

Składniki na ok. 16 sztuk

  • 2 duże, dojrzałe avokado
  • 0,5 kg dowolnego sera żółtego
  • 4 ząbki czosnku
  • sok z połówki cytryny
  • sól i pieprz wedle uznania

Ja podaję je z majonezem, ale równie dobrze pasuje do nich kwaśna śmietana czy też sos czosnkowy.

1 placek zawiera ok. 150 kcal

 

Makroskładniki 1 placka:

Tłuszcze: 13g

Białko: 9g

Węglowodany: 2g

 

Przygotowanie:

Dojrzałe avokado rozdrabniamy w misce widelcem do uzyskania w miarę gładkiej masy, dodajemy sok z cytryny oraz sól i pieprz. Ścieramy żółty ser na tarce o małych ostrzach i łączymy go z awokado. Przekładamy łyżką na blachę z papierem do pieczenia formując okrągłe placki.

Pieczemy przez 15 minut w temperaturze 190 stopni, z włączonym termoobiegiem może być 180 stopni.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *